How to reconstitue HGH- ( somatropin ) + dosing protocol please

Status
Not open for further replies.

Jone5y87!

GLP-1 Apprentice
Team,

Im going to start on HGH the vial is 24iu, can we please advise how much to reconstitute with my BAC water and dosage and timings of injections advice would be great thanks Y'aLL

Have you done your bloods ?

I think this really determines your dosages.

I was taking 0.5iu and worked up 2iu. 2iu sent my IGF off the charts. I took a break after that for it to come down a little. I’ll probably start again soon and just stick with 0.5iu.

I do my bloods every 6-8 weeks

My hair grows like crazy on Soma

Yes blood work all in,

Currently on 0.5 Weekly TRT.

2.5mg Reta Weekly

2mg Klow 5 on 2 off

And this past month 1mg Tesa of an evening before bed but not felt or seen any differneces so gonna go for Soma.

Vash_ said:
Without knowing your goals for growth I’ll just tell you what I do.

I take 2iu nightly.

I’d add 1.2ml of bac so .1ml would be 2iu.

Peptide Reconstitution Calculator | HowMuchBacWater.com

Instantly calculate how much bacteriostatic water to add to any peptide vial. Free tool for BPC-157, Semaglutide, TB-500, Tirzepatide & more.

howmuchbacwater.com
Thanks Champ, Do you inject daily then ? before bed time ?

S

Jone5y87! said:
Yes blood work all in,

Currently on 0.5 Weekly TRT.

2.5mg Reta Weekly

2mg Klow 5 on 2 off

And this past month 1mg Tesa of an evening before bed but not felt or seen any differneces so gonna go for Soma.
So your IGF-1 had not risen at all on the Tesa?

First of all , if you have not already , check IGF-1 before you start, ideally after the tesa is out of your system so you have a baseline. And make sure glucose , hb1ac, blood pressure and lipids are ok.

Taking tesa or hgh will not have any useful effects in 1 month, it takes a lot longer.

Read up on side effects, so you know what risks there are. Age makes a difference , if young, maybe better to not take it as there is a lot of time to accumulate risk, and the older you are the lower the dose should be. There are risks both short term like carpal tunnel and fluid retention and long term such as acromegaly, cardiac failure and possibly cancers, especially at higher doses.

It is not possible to suggest what dose without knowing age.

I also started at what I thought was a conservative dose at 58yo of 1.5iu/day , to find my igf-1 was 50nmol/l with an expected result of 20 or so, or about 5 standard deviations from average for age and way too high. Not sure what units are used in the UK, US units are different.

Dilution for 24 iu vial, easiest is 2.4ml of bac so each 0.1ml will be 1iu, keeping the numbers simple is always good.

Jone5y87! said:
Team,

Ik ga beginnen met HGH. Het ampul bevat 24 IE. Kunt u mij adviseren hoeveel ik moet aanlengen met mijn BAC-water, de dosering en het tijdstip van injectie? Alle advies is welkom, alvast bedankt!

HGH Calculator

lessthanhalf said:
Allereerst, als je dat nog niet hebt gedaan, controleer dan je IGF-1-waarde voordat je begint, idealiter nadat de tesa uit je systeem is, zodat je een basiswaarde hebt. Zorg er ook voor dat je glucose-, HbA1c-, bloeddruk- en lipidenwaarden in orde zijn.

Het gebruik van tesa van HGH zal binnen een maand geen merkbaar effect hebben; het duurt veel langer.

Lees je goed in de bijwerkingen, zodat je weet welke risico's er zijn. Leeftijd speelt een rol; Als je jong bent, kun je het misschien beter niet gebruiken, omdat er dan veel tijd is om risico's te nemen op te bouwen. Hoe ouder je bent, hoe groter de dosis moet zijn. Er zijn risico's op de korte termijn, zoals carpaaltunnelsyndroom en vochtretentie, en op de lange termijn, zoals acromegalie, hartfalen en mogelijke kanker, vooral bij hogere doses.

Zonder de leeftijd te weten is het niet mogelijk om een dosering aan te bevelen.

Ik begon ook met wat ik op 58-jarige leeftijd een conservatieve dosis vond van 1,5 IE/dag, maar mijn IGF-1-waarde bleek 50 nmol/l te zijn, terwijl de gemengde waarde rond de 20 lag. Dat is ongeveer 5 standaardafwijkingen onder het gemiddelde voor mijn leeftijd en veel te hoog. Ik weet niet zeker welke eenheden er in het VK worden gebruikt, de Amerikaanse eenheden zijn anders.

Voor een flacon van 24 IE is het eenvoudigst met 2,4 ml bac, zodat elke 0,1 ml gekookt met 1 IE. Het is altijd beter om de getallen simpel te houden.
Waarom zo bang? Vele vooroordelen van HGH zijn allang ontkracht. Weet je hoeveel een persoon met HIV per dag aan HGH heeft gebruikt om ongewenst spierverlies tegen te gaan? 18iu per dag namelijk. Hoe ouder je bent hoe lager je igf1 waarde is. Op je 50ste nog maar de helft als toen je 21 jaar oud was. Daarom is HGH-gebruik pas op latere leeftijd geschikt. 1.5 IU is leuk voor snellere haargroei en mooiere nagels. 😆😆 Rond de 4iu begint het pas zijn echte werk te doen. Langzaam verhogen naar deze dosis. Aangezien je de HGH wel van de grijze markt aangekocht hebt. Kun je echt rond de 4iu gaan zitten. Als je de echte Pharma kwaliteit HGH zit is 2iu vergelijkbaar met 4 iu HGH grijze markt. Puur omdat de manitol het gebruik wordt van de HGH, heeft de vriesdrogen invloed op de sterkte van de HGH. Let op HGH is geen dingetje van 1 maand of 2 maanden. HGH laat zijn echte kracht pas zien na minimaal 6 maanden gebruik. En ja klopt dat als je actieve kankercellen in je lichaam hebben dat HGH dit versterkt. Maar dat doet ook veel aan suiker. Controleer dus de bloedmarkers van te voren.

Status
Not open for further replies.

Trending content

Members online

No members online now.

Forum statistics

Threads
2,620
Members
1
Latest member
Admin